ROOD Alphen

29 maart 2019

De redding van stichting MAX?

Foto: Iris van de Kolk

De SP en ROOD Alphen aan den Rijn hebben samen met het tienercentrum Stichting MAX op donderdag 28 maart een manifestatie gehouden bij het stadhuis van Alphen aan den Rijn. De Alphense popformatie Venhill maakte luid en duidelijk dat het laatste poppodium van Alphen aan den Rijn behouden moet blijven.

11 februari 2019

ROOD Alphen praat met jongeren over woningnood in “zeecontainerwoning”

Foto: SP / SP Alphen aan den Rijn

Zeecontainers zijn geen oplossing voor de woningnood onder jongeren in Alphen wat ROOD Alphen betreft. Daarom stond ROOD, jong in de SP dit weekend in het Alphense centrum met een eigen “zeecontainerwoning” om hier aandacht voor te vragen samen met raadslid en kandidaat Statenlid Iris van de Kolk. Er werd een enquête afgenomen onder de Alphense jongeren en zij konden zelf de tijdelijke “zeecontainerwoning” bezoeken. Van de Kolk: ‘Het is te idioot voor woorden dat je als jongere in deze gemeente 7 jaar moet wachten op een woning. In plaats van de schaarse grond te gebruiken om te bouwen ziet Evon Zevenbergen van Nieuw Elan liever dat we dit inzetten voor krakkemikkige containerwoningen. Het is goed dat ROOD zich hiertegen verzet.’

1 december 2017

Het roer moet om in de zorg

De macht van de zorgverzekeraars reikt tot diep in solidariteitsgevoel tussen mensen. Het roer moet om en snel.