Rondweg

5 maart 2012

Maximabrug zonder rondweg is NATUURlijk mogelijk!

Dat de aanleg van een brug over de Oude Rijn tussen Koudekerk aan den Rijn en Alphen aan den Rijn noodzakelijk is, wordt al jaren bewezen door de verkeersproblemen in en rond Koudekerk aan den Rijn. Door de colleges van Alphen aan den Rijn en Rijnwoude wordt de Maximabrug al jarenlang in een adem genoemd met een rondweg die de N11 met de N207 moet verbinden. Framen noemen we dat tegenwoordig. Daarbij valt ons op, dat de wethouders van Rijnwoude als brave hondjes achter de wethouders van Alphen aan den Rijn aanlopen. Zonder ook maar een moment rekening te houden met de wensen van de eigen bevolking van Rijnwoude. Hopen zij zo hun baantjes in de toekomstige gefuseerde gemeente veilig te stellen?

1 april 2011

GroenLinks en SP zien niets in grote rondweg door de Gnephoek

Een meerderheid van de gemeenteraad van Alphen aan den Rijn heeft vanavond een motie aangenomen om een brief te sturen aan de informateur van de provincie Zuid Holland om de komst van de Maximabrug te bespoedigen en voor te sorteren op een grote rondweg door de Gnephoek met meerdere extra bruggen en substantiƫle financiƫle consequenties. De fracties van GroenLinks en de SP zijn het hier niet mee eens en sturen een eigen brief aan de informateur om de keerzijde te benadrukken en alternatieven mee te geven.