Boskoop

14 juni 2019

Na redding van de MAX is JC The Cube ook van toekomst verzekerd!

Foto: Sam Groennou

Op donderdag 13 juni is de toekomst van jongeren centrum de Cube besproken. De SP had drie harde eisen voor de wethouder: achterstallig onderhoud moet worden hersteld, de huur moet fors omlaag of zelfs weg en er moet vanuit de gemeente meer respect zijn voor de vrijwilligers. Raadslid Iris van de Kolk legde uit: “Wij als SP hebben de problemen bij the Cube op de agenda gezet omdat wij vinden dat zo’n belangrijke voorziening in een dorp als Boskoop niet verloren mag gaan. We hebben het hier uiteindelijk over een hardwerkend team van vrijwilligers, jongeren die genieten en spelen in lokale bandjes die hier hun eerste meters kunnen maken, een mama café dat jonge moeders ondersteund en activiteiten voor hen die niet altijd even makkelijk kunnen meekomen in onze maatschappij. Ook The Cube is onderdeel van hetgeen wat St. MAX uniek maakt.” De wethouder maakte kenbaar deze eisen direct in te zullen willigen en de verdere details met Stichting MAX uit te werken na al eerdere vruchtbare gesprekken hierover.

11 juni 2019

SP maakt zich hard voor een toekomst voor The Cube

Foto: SP

Tijdens de commissievergadering van aankomende donderdag (13 juni) wordt er gesproken over achterstallig onderhoud bij jongerencentrum the Cube in Boskoop, dit onderwerp is door de SP op de agenda gezet. Dit hebben wij gedaan omdat er signalen kwamen vanuit the Cube dat het er nu niet goed aan toe gaat.