Herbouw Thermen dichterbij?

27 januari 2008

Herbouw Thermen dichterbij?

Collegepartijen CDA en VVD snappen tenminste wat er onder de mensen leeft. Nu nog hun daden afwachten. Op 31 januari 2008 legt de gemeenteraad een examen democratie af. Dan zal blijken of de uitgesproken twijfels van het CDA en VVD omgezet worden in onvoorwaardelijke steun aan de wens van het overgrote deel van de bewoners in Ridderveld.

Voordat de commissievergadering begon hadden mensen zich voor de zij-ingang van het stadhuis verzameld. De sfeer was uitstekend en actieleider Gerard Harmes leidde het geheel in goede banen. Het spandoek HERBOUW de THERMEN heette de bezoekers welkom.
Welkom bij het gemeentehuis
Er werd een badje opgeblazen, symbool voor het zwembad de Thermen. Vervolgens kregen de aanwezigen een bekertje en mochten het bad vullen. Daarna ging iedereen naar binnen, want het koelde aardig af.

Toespraak Gerard
Gerard hield een toespraak en riep de gemeenteraad op haar democratie toe te passen.

Het spandoek verhuisde mee naar boven en werd achter de sprekers gehangen.
Publieke tribune
De commissievergadering ging onder grote belangstelling van ruim 100 mensen van start. Er waren verschillende insprekers Gonnie Hofhuis, John Zuiderduin, Ton Wallaart en Hans den Brinker. Vele argumenten als: kinderen en volwassenen die door elkaar zouden zwemmen, betere spreiding, wijkfunctie voor Ridderveld kwamen over de tafel. Elke keer barstte applaus los. Jo Schriek mocht als eerste het woord voeren. Na zijn betoog ontving hij een daverend applaus. Zijn dochter Flor had spontaan op school handtekeningen opgehaald en Jo had die voor zijn plaats gehangen. Avondvoorzitter Ruud Gebel keurde het boegeroep tegen de woordvoerder Wilson (PvdA) af. Het kwartiertje van de wethouder Michel du Chatinier (CU) werd meer dan een uur. De stemming werd tamelijk geïrriteerd toen de wethouder geen duidelijk antwoord gaf. Tegen twaalven hadden al heel wat mensen de zaal verlaten. Een ordevoorstel om volgende week donderdag in de raadsvergadering maar verder te gaan kreeg brede steun. Spannend wordt het zeker.

Concluderend, voor zijn: het Sportspectrum, de sportclubs AZC, de Alphense Watervrienden en de Alphense Reddingsbrigade, en de voltallige oppositie. PvdA en CU steunen het collegebeleid. Wat het CDA en de VVD gaan doen laat ruimte voor een wijzigende mening. Laten we hopen dat zij dit maal geen toneel gespeeld hebben, maar de uitdrukkelijke wens van de Alphenaren serieus nemen.

Komt u donderdag 31 januari de oppositie steunen?