SP Alphen aan den Rijn start meldpunt WMO

18 februari 2008

SP Alphen aan den Rijn start meldpunt WMO

Per 19 februari 2008 start de SP een meldpunt waar de inwoners van de gemeente Alphen aan den Rijn hun klachten op- of aanmerkingen over de WMO kwijt kunnen. Het meldpunt kan per telefoon, e-mail of post worden bereikt.

Per 1 januari 2007 is de Wet Maatschappelijke Ondersteuning (WMO) van kracht geworden. De wet maakt de gemeente rechtstreeks verantwoordelijk voor een negental prestatie velden. De SP heeft in Alphen aan den Rijn signalen opgevangen dat er, met name op het gebied van de huishoudelijke hulp, nogal wat onrust is ontstaan.

Gemeenteraadslid en meldpunt coƶrdinator Ronald Geurts: Wij hebben het meldpunt WMO geopend om nu eens goed in kaart te brengen waar de knelpunten in Alphen aan den Rijn liggen. In juli wordt in de gemeenteraad het eerste WMO jaar geƫvalueerd. De bevindingen van ons meldpunt nemen we mee en leggen we naast de evaluatie van de gemeente. Het totaalbeeld dat er dan ontstaat kunnen we als raad dan gebruiken om uitvoering van de WMO in Alphen waar nodig aan te passen en te verbeteren. Wij horen graag de ervaringen van de Alphenaren.

Het meldpunt WMO SP afdeling Alphen aan den Rijn is te bereiken via:

Telefoon: 06 - 19 475 190
E-mail: meldpuntwmospaadr@gmail.com