SP komt met gratis krant

5 februari 2008

SP komt met gratis krant

De SP lanceert woensdag 6 februari NU, een gratis huis-aan-huis krant met een oplage van 1.750.000 exemplaren die vier keer per jaar wordt verspreid in heel Nederland. De SP is de eerste politieke partij die het publiek via een eigen krant op de hoogte gaat houden van haar bezigheden en sociaal-maatschappelijke ontwikkelingen.

“We gaan vier keer per jaar de bevolking via onze krant informeren over waar we mee bezig zijn en wat we willen bereiken,” aldus Jan Marijnissen. In de eerste editie van de zestien pagina’s tellende full colour krant staan onder meer artikelen over de toekomst van Afghanistan, het uitkleden van de thuiszorg, oplossingen voor de files en de miljarden verspilling rond ICT-projecten van de overheid.

De SP gaat vanaf 6 februari ook haar website fors uitbreiden. De partij bereikt via haar meermaals bekroonde site al meer mensen dan welke partij ook, ruim een kwart miljoen unieke bezoekers per maand. “Toch gaan we niet op onze lauweren rusten, we willen een nieuwe stap zetten om de mensen te bereiken,” zegt SP-leider Jan Marijnissen. “Het wordt een dynamischer site met behalve alle SP-nieuws ook nieuws en actualiteiten die niet direct met de partij van doen hebben. Ook gaan we dagelijks columns publiceren van Kamerleden en gasten en verschijnen er meer videoreportages, die we sinds enige tijd zelf produceren.”

De vormgeving van de krant en de vernieuwde site wordt verzorgd door het Amsterdamse ontwerpbureau Thonik, dat eerder verantwoordelijk was voor de meermaals bekroonde huisstijl en viral movies van de partij.