Ledenvergadering donderdagavond 22 mei

15 mei 2008

Ledenvergadering donderdagavond 22 mei

Tweede Kamerlid Sadet Karabulut spreekt over nota Gedeelde Toekomst

Sadet Karabulut Sadet Karabulut, mede-opsteller van de concept-nota Gedeelde Toekomst, spreekt over voorstellen voor participatie, emancipatie en integratie.

Uiteraard zal zij ingaan op vragen en beantwoorden.Intern is de SP enige maanden bezig met de discussie over voorstellen voor participatie, emancipatie en integratie. De belangstelling voor deze concept-nota is groot. Wat vinden we van het antwoord van rechts op het integratie vraagstuk. Op deze avond willen we uitgebreid stilstaan bij de inhoud. Wat verstaan we onder integratie? Wat gaat er goed en wat fout? Wie heeft fouten gemaakt en hoe gaan we die herstellen? Kiezen we voor een softe koers van begrip en tolerantie of stellen we ons hard op? Of zit daar nog een weg tussen waarbij op een menswaardige, gelijkwaardige en solidaire manier antwoorden vinden op vragen. Onze soms cultureel gespannen samenleving waarbij tegenstellingen tussen mensen van bv Marokkaanse of Antilliaanse afkomst en de hier lang wonende Nederlanders stelt onze partij de vraag om oplossingen te zoeken.

In ons kader blad Spanning werd door het wetenschappelijk bureau van de SP speciale aandacht aan Wat Wilders Wil besteed. Deze uitgave is op aanvraag bij de voorzitter af te halen.

Voor inlichtingen: Gerard Harmes tel 0172-444085 /06-12210329