Op bezoek in de Tweede Kamer

7 oktober 2008

Op bezoek in de Tweede Kamer

Een delegatie van de SP Alphen aan den Rijn is 19 september op bezoek geweest in de Tweede kamer. We waren daar, samen met afvaardigingen van andere afdelingen te gast bij onze SP fractie.

Na ontvangst, waarbij ook de inwendige mens niet vergeten werd, begon een film over ons democratisch bestel. Hierin werd uitgelegd hoe de Nederlandse “verkiezingscyclus” in elkaar steekt en wat de rol van onze Tweede Kamerleden is.

Daarna volgde er een rondleiding door de gebouwen Hierin werden onder andere de handelingenkamer, de Tweede Kamer en de Eerste Kamer bezocht. Leuk om de verhalen achter onze democratie eens te horen.

Ter afsluiting kwam kamerlid Jasper van Dijk, de woordvoerder onderwijs van de SP, wat vertellen over zijn werkzaamheden. Na afloop werd uitgebreid gebruik gemaakt van de mogelijkheid om hem vragen te stellen. Een geanimeerd debat, over onderwijs natuurlijk.

Dit (korte) verslag doet geen recht aan de middag. Het was leuk en interessant om onder vakkundige leiding door het gebouw heen te lopen. Ik kan alle Alphense leden dan ook aanraden om zo’n rondleiding eens mee te maken. Er worden regelmatig zulke middagen georganiseerd. De aankondigingen hiervan vindt u in het inlegvel en op de website.

Ronald Geurts