SP vraagt aandacht voor leegstaande bedrijfspanden

19 november 2008

SP vraagt aandacht voor leegstaande bedrijfspanden

Gisteren avond heeft de SP gemeenteraadsfractie samen met de SP Statenfractie een aantal reeds lange tijd leegstaande bedrijfspanden in Alphen aan den Rijn voorzien van de tekst “Waarom werkt hier niemand?”

Waarom werkt hier niemand

In Alphen aan den Rijn staan c.a. 200 bedrijfspanden leeg, vele daarvan langer dan 1 jaar. Dat is voor de SP onbegrijpelijk en eigenlijk ook niet nodig. In plaats van ervoor te zorgen dat de ‘oude’ terreinen goed worden bezet, ligt de focus bij het gemeente bestuur van Alphen aan den Rijn met name op het uitgeven van nieuwe bedrijfsterreinen en bouwen van nieuwe bedrijfspanden. Gevolg van deze lakse houding is de leegstand die zich op dit moment in Alphen aan den Rijn zich voordoet.

De SP gemeenteraadsfractie en de Statenfractie maken zich al jaren sterk voor een beter gebruik van bestaande bedrijfsterreinen. Op initiatief van de SP is in de Gemeenteraad van Alphen aan den Rijn in het verleden een motie aangenomen, waardoor er nu voor de revitalisering en herstructurering van bedrijfsterreinen jaarlijks wordt gespaard. Maar dat is een druppel op een gloeiende plaat en zal pas over en flink aantal jaren resulteren in voldoende geld.

Directe actie nodig!

Wij roepen wij het gemeente bestuur van Alphen aan den Rijn op om samen met ondernemers op de bedrijfsterreinen het opknappen voortvarend op te pakken!

Meer informatie:

Jo Schriek (+31630387297)

Harre van der Nat (+31648381715)