SP steunt HalfjeWit

1 maart 2009

SP steunt HalfjeWit

De gemeente Alphen aan den Rijn heeft recentelijk de plannen voor een nieuw welzijnsaccommodatiebeleid gepresenteerd. Hierin is geen plaats voor Halfje Wit op de huidige locatie. Als argumenten geeft de gemeente dat het huidige pand niet efficiënt genoeg gebruikt wordt en dat het te groot is voor de buurt.

Fractie voorzitter Jo Schriek: “Samen met Kajah Puti wordt Halfje Wit weggestopt in een nieuwe multifunctionele welzijnsaccommodatie ergens in Rijnhaven Oost. Ze worden dus uit de buurt gehaald. Als doekje voor het bloeden wordt “onderzocht” of het “mogelijk” is of er in de zeeheldenbuurt een kleinschalige accommodatie “kan” worden gerealiseerd. En dat terwijl halfje wit al jaren op een locatie zit die prima voldoet!”

De SP vindt de plannen onbegrijpelijk. Halfje Wit hoort thuis midden in de zeeheldenbuurt op de huidige locatie.
Schriek: “Het is onzin om een goed functionerende organisatie met zoveel enthousiaste vrijwilligers en bezoekers uit de buurt weg te halen. “

De gemeenteraad moet er natuurlijk nog over beslissen. In de raadscommissie van 12 maart 2009 wordt er over het accommodatiebeleid gesproken. Hier presenteren de partijen hun standpunten over het accommodatiebeleid. In de raadsvergadering van 26 maart wordt dan het definitieve besluit genomen. SP roept de inwoners van de Zeehelden buurt op om massaal contact op te nemen met de partijen in de gemeenteraad. In een folder die volgende week huis aan huis wordt verspreid, roept de SP de bewoners op om hun mening te geven aan de fractievoorzitter van de partijen in de gemeenteraad.

Voor informatie over dit persbericht, kunt u contact opnemen met:
Jo Schriek
E: jo.schriek@tomaatnet.nl