Het eerste SP straatvoetbal toernooi in Alphen aan den Rijn zit er weer op

13 juli 2009

Het eerste SP straatvoetbal toernooi in Alphen aan den Rijn zit er weer op

Het waren spannende dagen voor tientallen kinderen uit Alphen en omgeving die zich hadden ingeschreven. Jo Schriek fractievoorzitter van de SP in Alphen aan den Rijn: "Wij vinden het belangrijk dat er voldoende vrije speelruimte is voor kinderen in alle wijken. Daarnaast hebben we dit toernooi bedacht om aandacht te geven voor deze doelgroep. Volgend jaar gaan we niet op twee maar op meerdere veldjes voetballen. Het is een toernooi waarbij de buurt op de eerste plaats komt."

Finale 8-9 jaar:

Bij de kleinste deelnemers aan het SP straatvoetbaltoernooi ging de eerste prijs naar de Spelbrekers zij wonnen de finale van de scorende jongens met 6 - 4.

Uitreiking 1

Finale 10,11 en 12 jaar.

In de kwartfinales namen de Houten Klazen het op tegen de The Bad Boys. De Houten Klazen wonnen deze wedstrijd met 5 - 0 en plaatsten zich daarmee voor de finale. Daarin namen ze het op tegen de winnaar van de andere
kwartfinale die ging tussen TEAM A en The A-Team. Na een spannende wedstrijd ging TEAM A uiteindelijk met de winst strijken het werd 4 - 2.

De troostfinale werd gewonnen door The A-Team met 7 - 1 Zij werden derde van het SP straatvoetbaltoernooi. De winnaar van het toernooi zijn de houten Klazen. Zij wonnen de finale van TEAM A met 4 - 2. Nadat ze uit handen van SP voorzitter Gerard Harmes de beker uitgereikt kregen lieten ze gelijk weten deze beker volgend jaar te willen verdedigen.

uitreiking 3

De eerste prijs in de leeftijdsgroep 13 en 14 jaar ging mee met The street kings black uit Koudekerk aan den Rijn. Zij werden eerste in hun poule door twee wedstrijden te winnen en er een gelijk te spelen. Tweede werden de Alphen Loco's met een overwinningspunt minder. The street kings white namen de derde prijs in ontvangst.

ijtreiking 2

SP Statenlid Harre van der Nat was gevraagd als scheidsrechter. Van der Nat: "De echte politiek vindt niet plaats in de gemeenteraad of in de Statenzaal. Nee, die is in de wijk op straat bij de mensen. Ik zie de wijk als schaal voor de toekomst en dat begint met luisteren naar de mensen uit de wijk. Volgend jaar zijn wij zeker weer van de partij".