SP VOERT ACTIE TEGEN VERHOGING AOW-LEEFTIJD

24 september 2009

SP VOERT ACTIE TEGEN VERHOGING AOW-LEEFTIJD

Zaterdag 26 september 2009 zal de SP op de markt in Alphen aan den Rijn aanwezig zijn om tussen 10.00 en 16.30 uur handtekeningen op te halen en zo actie te voeren tegen de plannen van het kabinet om de AOW-leeftijd te verhogen.

“Het is schandalig.” Aldus Mahmud Said van de SP Alphen aan den Rijn. “Door mensen verplichten om twee jaar langer door te werken pakt de regering juist die mensen die altijd hard gewerkt hebben.”

Als ondersteuning van deze actie zal de SP de kruilator demonstreren. Als de plannen van het kabinet doorgang vinden zal deze kruising tussen een kruiwagen en rollator binnenkort veelvuldig te vinden zijn op de bouwplaatsen in Nederland.

Met het nummer 65 jaar, trillend op mijn benen start de SP een mediacampagne - 65 blijft 65! - tegen de verhoging van de AOW-leeftijd. Het nummer is een bewerking van 32 jaar (Sinds een dag of twee) van Doe Maar. Frits Lambrechts neemt de zang voor zijn rekening. Onder andere Thé Lau, Henny Vrienten, Bob Fosko, Agnes Kant en andere SP-Kamerleden werkten mee aan de clip.

Wilt u ook meehelpen om handtekeningen te verzamelen voor de actie “65 blijft 65”, stuur dan een mailtje naar mahmud@casema.nl of gharmes@sp.nl

Er kan ook getekend worden via internet: Teken de volkspetitie op www.65blijft65.nl hier vindt u ook meer informatie over de actie en ook het nummer 'Trillend op mijn benen'.

Voor verdere informatie over deze actie en de SP standpunten kunt u contact opnemen met Gerard Harmes (voorzitter); tel: 0172-444085 of 06 - 12210329