SP is sprakeloos over verzoek tot weghalen bord aan de N11

27 januari 2010

SP is sprakeloos over verzoek tot weghalen bord aan de N11

Afgelopen maandagochtend 24 januari 2010 heeft de SP een verkiezingsbord op gemeentegrond op de hoek N11 en de Leidsche Schouw geplaatst.

Mede gezien het grote aantal borden die langs de N11 staan, hebben wij voor plaatsing gevraagd of een vergunning nodig zou zijn. Op onze vraag hebben we als antwoord terug ontvangen: “Wij kunnen in ons BWT systeem niet terugvinden dat er voor reclameborden in de strook grond langs de N11 bouwvergunningen zijn verleend. Wat wij kunnen terugvinden is een bouwvergunning voor Multilease, maar dat was reclame op de gevel. Als er borden staan (zoals bijvoorbeeld Archeon) dan is daar voor zover wij nu kunnen nagaan, bij ons nooit een bouwvergunning voor gevraagd".

Onze voorzitter Gerard Harmes kreeg gisteren 26 januari 2010 een telefoontje van de Inspectie Handhaving gemeente Alphen a/d Rijn en deze meldde hem dat de borden uiterlijk vrijdag 29 januari 2010 weg moeten zijn anders haalt de gemeente Alphen a/d Rijn ze weg.

Op donderdagmiddag 28 januari om 14.00 uur zal de SP een persverklaring bij het bewuste bord langs de N11 hoek Leidsche Schouw geven. Uiteraard is er ook een uitnodiging naar de de inspectie gegaan om met hen hierover van gedachten te kunnen wisselen.

Voor meer info:
Ronald Pleij ( 0172 234517 (Sport2000 Bakker)) of 0172491128.