Henk van Gerven aanwezig bij debat basisziekenhuis of polikliniek

9 februari 2010

Henk van Gerven aanwezig bij debat basisziekenhuis of polikliniek

Het bestuur van de SP Alphen aan den Rijn heeft voor woensdag 17 februari het SP Tweede Kamerlid Henk van Gerven (1955) uitgenodigd om de forumdiscussie 'basisziekenhuis of polikliniek' bij te wonen. Hij is landelijk woordvoerder voor gezondheidszorg. Was jarenlang huisarts van Ons Medisch Centrum in Oss, raadslid, Statenlid en wethouder.

In het gehele land staat het voortbestaan van ziekenhuizen op de tocht, de regering laat de marktwerking doorgaan. Ook ons Rijnlandziekenhuis werkt met verlies. Met de directie heeft de Stichting Basisziekenhuis Moet geen contact meer. In 2006 stelde de toenmalige directeur dr. Eric van Royen op de bijeenkomst in Castellum dat er in 2008 een 7 x 24 uurs ziekenhuis kon zijn. Dat herhaalde hij in januari 2009 bij de heropening. Per 1 september 2008 sloot de nachtafdeling zodat er sprake is van achteruitgang. Wat kan de gemeente nog doen nu het rijk het zo laat afweten?

Komt u meepraten over het Alphense ziekenhuis? Woensdag 17 februari om 20 uur in de Bron.