Verslag discussieforum Stichting Basisziekenhuis Moet 17 februari 2010

18 februari 2010

Verslag discussieforum Stichting Basisziekenhuis Moet 17 februari 2010

Woensdag 17 februari hield de Stichting Basisziekenhuis Moet een discussieforum avond. Er waren zo’n 75 mensen aanwezig.

Discussie 1

De ironie wil dat de coalitiepartijen van VVD, CDA, PvdA en CU een tegendebat hadden georganiseerd met Tweede Kamerleden dat slechts 25 mensen trok. Bovendien spraken alle partijen (10 alleen CU en Beter Alphen waren er niet) zich uit voor 7 x 24 uurs zorg ook straks in de collegeonderhandelingen. De leiding was goed in handen van erelid Basisziekenhuis Moet Frans de Vilder.

discussie 2

Op deze avond was ook een Tweede Kamerlid Henk van Gerven van de SP. Basisziekenhuis Moet trok hiermee drie keer zo veel bezoekers dan dat van de VVD, CDA, PvdA en CU.

Het coalitiedebat werd opgevrolijkt door Harre van der Nat, Ronald Pleij en Gerard Couturier e.a. Zij deelden krentenbrood uit onder het motto ‘ouwe jongenskrentenbrood’ met een lasertekst. Met de Ouderbonden (Frits Amsing) werd afgesproken dat in september een tweede debat gehouden wordt om te kijken wat de partijen in het collegeprogramma waar maken.

Woensdagmiddag waren 5 leden van Basisziekenhuis Moet in alle winkelcentra Herenhof, Ridderhof, centrum en Kerk en Zanen, actief met een laatste oproep naar het debat te komen. Er werden 500 oproepen uitgedeeld.

Het ziekenhuisdebat blijft nog steeds boven aan de agenda staan. Een mooie taak voor de fractie om het verder binnen te halen. Ook boden vertegenwoordigers van de Turks Islamitische Kulturele Vereniging aan met de Stichting Basisziekenhuis Moet mee te doen. Er zou bij hen in de moskee gratis vergaderd kunnen worden. We maken hier graag gebruik van.

Het gehele optreden van onze SP delegatie in verschillende rollen (Jo Schriek deed het prima) was sterk. Werken onder de mensen en het vormen van een comité blijkt een uniek wapen waar andere partijen geen raad mee weten.