SP Alphen aan den Rijn kiest Gerard Couturier als nieuwe voorzitter

29 maart 2010

SP Alphen aan den Rijn kiest Gerard Couturier als nieuwe voorzitter

Tijdens de Algemene Ledenvergadering van 28 maart heeft de SP Afdeling Alphen aan den Rijn unaniem Gerard Couturier gekozen als nieuwe voorzitter.

Hij volgt Gerard Harmes op, die de voorzittershamer neerlegt om zich meer te kunnen gaan richten op het Partijbestuur van de SP en zijn werk als Regionaal bestuurder van de Regio Zuid-Holland Noord. Gerard Harmes zal actief blijven als penningmeester binnen het bestuur en natuurlijk de "Stichting Basis Ziekenhuis Moet!" die zich inzet voor een Volwaardig Basisziekenhuis in Alphen aan den Rijn.

Geen Asprientjesmentaliteit
Gerard Couturier is 56 jaar, gehuwd en heeft 2 zonen en een geweldige schoondochter. Hij is werkzaam als DIV-medewerker bij de fusiegemeente Bodegraven-Reeuwijk. Gerard Couturier staat voor een politiek waarin de 3 kernwaarden van de SP centraal staan: Menselijke waardigheid, Gelijkwaardigheid en Solidariteit. Hij is wars van wat hijzelf noemt De Asprientjesmentaliteit. Hij gaat voor oorzaken aanpakken en niet voor incidentpolitiek.
Ook staat hij voor: OK, woorden, maar het gaat om de daden.