GGD bang voor slecht imago?

18 juli 2010

GGD bang voor slecht imago?

Verontwaardig lees ik de oproep die de GGD doet aan de burger, om misstanden te melden. Juist nu, nadat SBS6 Hart van Nederland, aandacht geeft aan een Alphense inwoner die al (met medeweten van de GGD, WonenCentraal en de Gemeente Alphen aan den Rijn) 3 1/2 jaar opgesloten woont, daar hij zonder hulp van de hoogwerker van de Brandweer zijn flat niet kan verlaten.

De GGD weigerde ruim 3 jaar geleden een urgentieverklaring voor een andere woning. Inmiddels is er 4 maanden geleden via onze hulpdienst opnieuw een urgentieverklaring aangevraagd waarbij de mobiliteit van de bewoner opnieuw door de GGD getest moest worden. Aangezien de GGD-arts ervan overtuigt was dat de persoon echt wel beter kon worden, werd de opinie van een andere instantie aangevraagd. Deze toetsing bracht naar boven dat het voor een aangepaste woning inmiddels te laat is en deze nog jonge man zodanig verzwakt is dat alleen een verzorgingshuis voor hem nog geschikt is.

Doordat de hulpdienst van de SP 4 maanden geleden betrokken werd bij deze zaak, is alles in een stroomversnelling geraakt. Helaas te laat. Daarom roepen wij mensen die hulp en aandacht nodig hebben voor hun situatie en geen gehoor krijgen bij de GGD op om contact met ons op te nemen via de telefoon: 0172 441445 of mail SP Hulpdienst

Vriendelijke groeten,

Ria de Ruijter