Mensen gefeliciteerd!!!

17 februari 2011

Mensen gefeliciteerd!!!

De SP feliciteert de inwoners van Alphen aan den Rijn en omgeving met het besluit van het Rijnland ziekenhuis om de operatiekamers open te houden.

De SP haalde in enkele dagen honderden handtekeningen op tegen de sluiting van de operatiekamers.actie
Vier maanden geleden werd duidelijk dat het Rijnland Ziekenhuis zeven miljoen euro moet bezuinigen. Dat was 5,5 miljoen bovenop de eerder gestelde 1,5 miljoen.

Inwoners, ziekenhuispersoneel, huisartsen en anderen reageerden verontwaardigd toen het ziekenhuis kort daarop bekend maakte dat de OK's dicht gingen vanwege de bezuinigingen. SP Kamerlid Henk van Gerven stelde de sluiting in de Tweede Kamer aan de orde. VVD minister Schippers reageerde afwijzend op zijn vragen en liet het besluit over aan het bestuur van het ziekenhuis.
Volgens SP fractievoorzitter Jo Schriek zal meer marktwerking in de zorg leiden tot ongewenste effecten op de kwaliteit van de zorgverlening.
De SP wil snoeien in de bureaucratie en de menselijke maat terug brengen in de zorginstellingen.
In de Zorg is geen ruimte voor marktwerking!