Strippenkaart overal in Zuid-Holland weer in de verkoop

18 februari 2011

Strippenkaart overal in Zuid-Holland weer in de verkoop

Nu de verplichte invoer van de OV-Chipkaart in Zuid-Holland opnieuw is uitgesteld, moet de strippenkaart weer overal in Zuid-Holland te koop zijn.
SP-Statenlid Erik Maassen eist van het provinciebestuur dat alle verkooppunten weer strippenkaarten krijgen. “Het blijft voorlopig een geldig vervoersbewijs, niemand weet hoe lang dit nog zo blijft. Reizigers moeten dit vervoersbewijs overal kunnen kopen, niet alleen op een beperkt aantal verkooppunten.”

De OV-Chipkaart zou op 2 februari worden verplicht in heel Zuid-Holland, maar dit werd een maand uitgesteld door de Tweede Kamer omdat de kaart nog niet veilig was. De maand uitstel was bedoeld om te onderzoeken hoe groot de problemen rond de OV-Chipkaart waren. Minister Schultz-Van Haegen (VVD) heeft donderdag laten weten dat het onderzoek langer duurt. Volgens de SP is dit een teken aan de wand. “Dit kabinet stelt alle moeilijke besluiten en lastige berichten uit tot na de verkiezingen. Dat gebeurt nu ook met de OV-Chipkaart. Dat is voor mij een aanwijzing dat het niet goed zit en de invoering van de OV-Chipkaart in Zuid-Holland verder zal worden uitgesteld.
Daarom moeten alle reizigers gewoon weer een strippenkaart kunnen kopen,” aldus Statenlid Maassen. Op 3 februari liet het provinciebestuur weten dat de strippenkaart voorlopig op een beperkt aantal verkooppunten te koop zou blijven. De SP wil dit nu uitbereiden tot alle verkooppunten.