SP-Alphen aanwezig bij landelijke manifestatie tegen kernenergie

17 april 2011

SP-Alphen aanwezig bij landelijke manifestatie tegen kernenergie

(door Rebecca Hoogendoorn)
Al weken van tevoren hebben we allemaal de petitie ‘schoon genoeg van kernenergie’ kunnen teken. De ondertekeningen stroomden binnen en nog! Maar ondanks dat,was het tijd voor echte actie.

Op zaterdag 16 april vond de landelijke manifestatie tegen kernenergie plaats, duizenden mensen kwamen naar de Dam in Amsterdam, uiteraard waren wij (Erika,Roy,Ronald en ik, Rebecca (van onze afdeling. red.)) daar ook aanwezig!demonstratie1

Tot nu toe neemt kernenergie niet meer stroom op dan andere energie verwekkers, maar zend daar in tegen voor zowel mens, dier als milieu schadelijke radioactieve stoffen uit. Onnodige schade dus! Want wij kunnen met de zon meer dan genoeg energie verwekken voor heel Nederland. Investeren in groenen energie, niet in kernenergie dus.
demonstratie2
De demonstratie begon met grote Japanse trommels, ter nagedachtenis aan de kerncentraleramp in Japan die 12 maart heeft plaatsgevonden, gevolgd door een filmpje over hoe Japan er nu uitziet en hoe slecht het daar er tot nu toe aan toegaat. Daarna kwamen er toespraken van onder andere; Emile Roemer,Job Cohen, Jolanda Sap,Marianne Thieme, Greenpeace, Milieu Defensie en Jongeren Milieu Actief.Tussendoor waren er bandjes aan het spelen die uiteraard allemaal in het teken stonden van die verschrikkelijke kernenergie.

Dit is het moment dat Verhagen zijn ogen open moet doen en moet kiezen voor het volk in plaats van voor de economie!

(foto's Ronald Pleij)