Handtekeningen overhandigd aan wethouders van Rijnwoude

8 maart 2013

Handtekeningen overhandigd aan wethouders van Rijnwoude

Op 5 maart overhandigen Dick Stam, voorzitter van de Stichting Welzijn Ouderen Benthuizen (SWOB) en drie bestuursleden van de SP Alphen, ruim 500 handtekeningen aan de wethouders Herman Haarman (o.a. Ruimtelijke Ordening en Wonen) en Bernadette Wolters (o.a. Welzijn en Sociale Zaken). Leden van
de SP en leden van de SWOB haalden de afgelopen weken handtekeningen op.

In de afgelopen weken hebben Benthuizenaren massaal laten blijken dat hun Groene Kruisgebouw niet verkocht mag worden aan een particulier. Graag zien zij dat het weer haar sociale functie terugkrijgt. Met name voor activiteiten voor ouderen is het gebouw zeer geschikt.

De twee wethouders namen ruim de tijd om met de SWOB en de SP in gesprek te gaan en stonden open voor suggesties. Afgesproken is dat het Groene Kruis Gebouw de eerstkomende maanden nog niet verkocht gaat worden en dat de SWOB op zoek gaat naar potentiële huurders. “Ik heb al contact met enkele geïnteresseerde partijen”, aldus Dick Stam.

Dave Roggeveen, bestuurslid van SP Alphen: “Als het moet spring ik zo weer in de bres voor mijn dorpsgenoten. Wij blijven de ontwikkelingen volgen.”