Benthuizen houdt haar Groene Kruisgebouw

3 juli 2013

Benthuizen houdt haar Groene Kruisgebouw

Het groene kruisgebouw blijft behouden voor de ouderen in Benthuizen. De SWOB (stichting welzijn ouderen Benthuizen) had samen met de SP in Rijnwoude eerder een handtekeningenactie gehouden om de voorziening voor het dorp te behouden. Naar aanleiding van de vele positieve reacties uit Benthuizen voor de actie en de grote hoeveelheid handtekeningen is er gesproken met het bestuur van de gemeente Rijnwoude.
Het college toonde zich van haar goede kant en beloofde inzet te zullen plegen om de voorziening in stand te houden. En met resultaat.

Harre van der Nat, lijsttrekker SP; ‘Onze Rijnwoudse voorzieningen staan onder zware druk, dat inwoners en in het bijzonder de ouderen in Benthuizen voor hun Groene Kruisgebouw een handtekening wilden zetten is fantastisch’.

Het Groene kruisgebouw zal de zelfde functies krijgen als voorheen. De huur zal ingaan op 1 september 2013. Allcura heeft ook een optie tot koop.

Dick Stam (SWOB) verdiend een groot compliment, zijn tomeloze inzet en doorzettingsvermogen zorgden er mede voor dat een belangrijke voorziening voor de ouderen in Benthuizen in ere hersteld zal worden.