Lijsttrekker Harre van der Nat krijgt veel bijval.

9 oktober 2013

Lijsttrekker Harre van der Nat krijgt veel bijval.

Op dinsdagavond 8 oktober is het stadhuis van Boskoop het "strijd" toneel van het eerste lijsttrekkersdebat voor de gemeenteraadsverkiezingen van ABR. Het woordje strijd staat tussen aanhalingstekens want er werd niet veel strijd gevoerd. Het leek wel een vergadering van de Alphense gemeenteraad. Iedereen hield zijn of haar betoog, er werden wat vragen gesteld en dat was het. Voor de SP nam Harre van der Nat plaats achter de tafel.

In zijn betoog bracht Harre duidelijk naar voren dat het behouden en uitbreiden van de lokale voorzieningen de motor zijn voor onze locale economie en de leefbaarheid. Met name de kleine bedrijven moeten niet uit het oog verloren worden.

De centrumplannen zijn in deze tijd te massaal en risicovol. Je moet je visie aanpassen aan de tijd, daarin mee durven gaan. Bij een krimpende economie moet je pas op de plaats maken en vooral ook luisteren naar de lokale ondernemers en middenstand.

Veel bijval uit de zaal (en later ook van andere partijen) kreeg Harre voor het SP standpunt om een gemeentelijk loket in Boskoop (en ook Rijnwoude) te behouden. Zoals eerder vermeld: Voorzieningen behouden in de wijken en kernen en een gemeentelijk loket hoort daar zeker bij!

Ook de Ondernemers Adviesraad kwam nog even ter spraken. De SP wil hiermee aangeven dat ze de input van de ondernemers serieus neemt en niet zoals het huidige college in Alphen aan den  Rijn maar wat aan klooit.

Al met al een geslaagde avond. Na afloop werd de inbreng van de SP geroemd. Helder, to the point en geen onzinverhalen of sprookjes. SP staat voor een sociaal en verantwoord beleid.