Op campagne met de SP

3 november 2013

Op campagne met de SP

Een verkiezingscampagne bestaat uit meer dan interviews geven en debatten voeren. Hier een kort verslag van een avond en een dag op campagne met de SP.

Buurten in de Zeeheldenbuurt

Vrijdag 1 november zijn we met een aantal SP-ers de Zeeheldenbuurt ingetrokken om te gaan buurten in de buurt. Aan de hand van een aantal vragen proberen we inzicht te krijgen wat er leeft in de buurt. Nu kwam vooral naar voren dat er parkeerproblemen zijn rondom de Piet Heinstraat.

De bewoners wachten al meer dan twee jaar op een nieuwe bestrating en hopen dat er dan meteen parkeervakken op de weg getrokken worden.

Ook moet er iets gedaan worden aan de snelheden die er in de buurt gereden worden. Wij nemen dit mee naar onze fractie en gaan hierover actie ondernemen.

Aan het eind van de avond folderen we nog even een aantal straten. Een welbestede avond.

Beamen in buurt

Diezelfde vrijdagavond is ook ons Beam-Team de wijken ingetrokken om te laten zien dat Nu de tijd voor de SP is aangebroken. Vol bewondering klinken de aaahs en ooohs als in het donker ons logo op de zijkant van een flat wordt geprojecteerd.

“ Laat de SP nu ook eens licht in het donkere gat van de Lage Zijde brengen” merkt een toeschouwer op. “We gaan onze best doen. Help ons op 13 november aan genoeg zetels en dan gaat dat zeker lukken” aldus onze lijsttrekker Harre van der Nat.

Op de markt

Vergezeld door Tweede Kamer lid Paul Ulenbelt stonden we in Boskoop met onze soepexpress. Al snel kregen we geanimeerde gesprekken met de Boskopenaren.

Boskoop is boos. Dat is een goede omschrijving van de meeste gesprekken die we voerden. Boos om het fiasco rond de naamgeving en boos om de verkoop van het stadhuis.

We werden geprezen om onze houding met betrekking tot de naam van de nieuwe gemeente. Voor ons is een aanspraak een afspraak en moet er geluisterd worden naar inwoners. Ook ons standpunt rond het behoud van de voorzieningen in de wijken en kernen kreeg veel bijval.

"Fijn dat we nu ook hier op de SP kunnen stemmen!" hoorden we dan ook regelmatig.

Ook in Alphen waren er veel goede gesprekken. Hier is de toon behoorlijk negatief.We horen weinig goede woorden over het huidige college. Met name de VVD en de PvdA krijgen er van langs.

Onbegrijpelijk vinden de Alphenaren hoe ze zo'n puinhoop van de Lage Zijde hebben kunnen maken, er zoveel onnodig geld uitgegeven, verspild wordt.

Ook de marktkooplui zijn slecht te spreken over het beleid. Zij hebben het Thorbeckeplein jaar na jaar zien aftakelen en de omzetten zien afnemen. Het wordt hoog tijd voor verandering.

Waar we ook komen, we krijgen veel complimenten voor onze betrokkenheid. Daar staat de SP voor. We staan dichtbij de mensen. We hebben niks met megalomane, geldverslindende prestigeprojecten. Voor ons telt de menselijke maat. Kies daarom op 13 november voor een verantwoord en sociaal beleid, stem SP en kies voor verandering.