Gemeente Alphen steunt toch de vrijwilligers die de Oude Rijn willen schoonmaken

6 maart 2014

Na contact met wethouder Stegeman is gebleken dat het idee dat de gemeente het meedoen aan het opruimen van de Oude Rijn op 22 maart zou
boycotten en vrijwilligers zou benaderen in plaats van de Oude Rijn de Zegerplas schoon te maken op een misverstand berust.

De gemeente wil nl. meerdere doelen deze dag behalen. Vrijwilligers die de Oude Rijn willen schoonmaken kunnen rekeken op steun om dit te doen. De SP is blij dat het
college dit aangeeft maar betreurt de oneinigheid die is
onstaan tussen de stichting Aquarius en de gemeente Alphen. Raadslid Harre van der Nat: "De verwarring is vooral ontstaan uit onderstaande mail van het college aan oa de raad, maar ook aan belangstellenden". Uit de onderstaande tekst zou je kunnen lezen dat de gemeente haar eigen actie gaat organiseren.

Uiteraard vindt het college de gang van zaken en de uitkomst onbevredigend, maar wij zijn verheugd om te zien dat de vrijwilligers die wij deels ook al benaderd
hadden voor dit project, besloten hebben met
onze steun (in natura!) zelf een aantal schoonmaak acties rond het thema water, o.a. in de Zegerplas en
omgeving, op te zetten. Dit vergt nog wat voorbereiding, maar ik ga er nu van uit dat zij dat rond krijgen zodat we ook een eigen actie hebben voor en door onze inwoners.