VOA neemt voorstel uit verkiezingsprogramma SP over

5 mei 2016

VOA neemt voorstel uit verkiezingsprogramma SP over

Foto: SP

In het verkiezingsprogramma van 2013 van SP Alphen stond al het voornemen om de eerste twee uur parkeren gratis te maken in Alphen aan den Rijn. Het heeft iets meer dan twee jaar op zich laten wachten, maar de VOA (Vereniging van Ondernemingen Alphen aan den Rijn) is er nu eindelijk ook van overtuigd dat dit de juiste stap is. De eerste twee uur moet men gratis kunnen parkeren in het Alphense centrum. De SP (en nu ook de VOA) is van mening dat dit onder andere meer mensen naar het centrum zal trekken.

SP Raadscommissielid Bert Lekx is blij dat de VOA het licht is gaan zien: ‘Beter laat dan nooit. Dit is hard nodig voor de ondernemers van de binnenstad en daar maken wij ons graag hard voor.’ Tezamen met de nieuwe ontwikkelingen aan de Lage zijde kan dit een enorme boost opleveren voor het lokale economische verkeer. In omliggende steden zoals Zoetermeer is gratis parkeren al een feit en Alphen aan den Rijn kan dus beter concurreren als dit ook hier ingevoerd wordt. De VOA pleit momenteel voor een proef met gratis parkeren. De SP kan niet anders dan dit enthousiast toe juichen.