De SP kiest voor variant 5 bij bouw nieuw station Hazerswoude Rijndijk

14 oktober 2016

De SP kiest voor variant 5 bij bouw nieuw station Hazerswoude Rijndijk

De SP fractie wil dat het nieuw te bouwen station in Hazerswoude-Rijndijk verder van de nu bestaande huizen komt te liggen. De keuze van de SP valt dan ook op variant 5. De gemeenteraad heeft in meerderheid gekozen voor deze variant. SP fractievoorzitter Harre van der Nat: ‘Deze optie biedt niet alleen meer mogelijkheden voor de toekomst er wordt met variant 5 eveneens het beste rekening gehouden met de bestaande aanliggende wijk en haar bewoners.'

De wijk zal worden geconfronteerd met onvermijdelijke feiten zoals geluidsoverlast door remmende en optrekkende treinen, maar ook het fluitsignaal voor het sluiten van de deuren. Daarnaast ontstaat er lichtoverlast. Het perron moet permanent verlicht zijn. De lokale politiek, ProRail en de Provincie Zuid-Holland moeten zo veel mogelijk rekening houden met deze bezwaren en dan is optie 5 de beste keuze.

Variant 5 sluit perfect aan op de toekomstige woonwijk Westvaartpark en houdt de onvermijdelijke overlast voor de woonwijk binnen de perken. Variant 5 houdt daarnaast afdoende rekening met een aantal andere essentiële belangen waaronder verkeersveiligheid. SP commissielid Bert Lekx: 'De verkeerslichten uit variant 5 zijn veilig, mits men zich aan de verkeersregels houdt, en via een tunnel kunnen de fietsers en voetgangers het spoor passeren. Hazerswoude Rijndijk heeft recht op een goed in de omgeving passend station, en een aantrekkelijke stationsomgeving.'