Reizigers buslijn 169: "Geen wijziging dienstregeling"

7 september 2017

Reizigers buslijn 169: "Geen wijziging dienstregeling"

Foto: H vd Nat

Op 1 december 2017 gaat de nieuwe dienstregeling van het stads- en streekvervoer in. Arriva wil dan dat buslijn 169 een andere route gaat rijden. Leden van de SP Alphen aan den Rijn hebben zaterdag 2 september op diverse bushaltes die lijn 169 aandoet met reizigers gesproken over de wijziging van de dienstregeling.

Opvallend veel mensen waren op de hoogte van deze wijziging en veel van hen waren het er niet mee eens. Vooral de bereikbaarheid van de verzorgingsflat Driehoorne en het feit dat veel mensen een extra overstap moesten maken om naar het centrum te komen werd gehoord. Ook de verslechtering van de bereikbaarheid van winkelcentrum de Ridderhof werd genoemd.

SP raadslid Ronald Geurts: "Mensen hechten meer aan een fijnmazige buslijn die ook echt in de wijken komt en minder aan snelle lijnen die alleen de hoofdwegen aandoen".

De dorpen en bereikbaarheid
In Hazerswoude Rijndijk en Koudekerk aan den Rijn gaven een aantal reizigers aan dat de bereikbaarheid van Alphen centrum met haar voorzieningen en winkels te wensen overliet. Niet alleen de routewijziging van de 169 zou dat verslechteren ook werd door velen de blokkade in de Oudshoornseweg genoemd als zorg.

De SP zal het college tijdens de raadsvergadering vragen om met vervoerder Arriva in gesprek te gaan en te proberen de wijziging aangedaan te maken.