SP: Bewoners Lindelaan Hazerswoude Dorp krijgen goed nieuws

15 oktober 2017

SP: Bewoners Lindelaan Hazerswoude Dorp krijgen goed nieuws

Foto: SP

De bewoners van de Lindelaan in Hazerswoude-Dorp kunnen opgelucht adem halen. De werkzaamheden rondom hun huizen zijn voorlopig van de baan totdat een passende oplossing gevonden is. SP fractievoorzitter Harre van der Nat had zich het lot van deze bewoners aangetrokken nadat de noodklok door hen werd geluid. Door werkzaamheden was er een ware bouwput ontstaan voor hun huis en woningbouwvereniging Habeko wilde ook nog eens de achtertuinen in dezelfde periode openbreken omdat de riolering aan vervanging toe is. Meerdere bewoners hadden noch het geld noch de fysieke capaciteit om hun tuin te ontruimen.

Ook konden de bewoners een contract tekenen met een aantal flexwerkende studenten. Tegen betaling van 500 euro zouden zij de achtertuinen leeghalen. Een vreemde gang van zaken volgens de SP. Niet alleen is het verdringing van arbeidsplaatsen. (Een stratenmaker zou dit ook prima kunnen doen.) Maar 500 euro is ook veel geld voor veel mensen.

De SP is van mening dat kwetsbare inwoners van onze gemeente bij dit soort werkzaamheden tegemoet gekomen moeten worden en zeker in dit soort schrijnende situaties. Van der Nat besloot daarop de wethouder tijdens de raadsvergadering van 12 oktober vragen te stellen. Van der Nat: ‘Deze situatie moest opgelost worden en de SP fractie wilde dat de gemeente een regierol daarbij zou innemen. De wethouder toonde zich bereid nog eens goed naar de situatie te kijken en ook Habeko was van mening dat dit toch anders moest.’

Hierop is er vandaag uitstel gekomen. Habeko gaat opnieuw in overleg met de bewoners en er komt een passende oplossing. De SP is daar erg blij mee en de bewoners ook, maar als dat niet was gelukt hadden we de mensen die hun achtertuin niet tijdig leeg konden halen geholpen. Daar vroegen we slechts een glimlach en een kop soep voor.

Alle lof voor de inzet van Habeko en het college dat zij deze situatie direct wilden aanpakken. De SP zal de situatie vanaf nu nauwlettend in de gaten houden en contact blijven onderhouden met de bewoners.

Reacties

Ik kan niet anders dan complimenten geven aan Harre van der Nat zoals hij is ingesprongen op deze (noot) situatie voor een aantal bewoners.
En nu maar hopen dat de woningbouwvereniging Habeko met een mooi en passende oplossing komt!