SP Alphen samen met de Groningers in de klei voor Bloeiend verzet

11 november 2017

SP Alphen samen met de Groningers in de klei voor Bloeiend verzet

Foto: SP

Op zaterdag 11 november zijn afdelingsvoorzitter Iris van de Kolk en fractiemedewerker Tim van Elswijk naar Uithuizen afgereisd om daar bloembollen te poten voor het Bloeiend Verzet tijdens het bloeifestival. De actiedag begon wat regenachtig, maar dat werd meer dan goed gemaakt door de mooie optredens, speeches, de aanwezige solidariteit en uiteindelijk ook de zon.

Er zijn op deze dag 20.000 bollen gepoot door 200 vrijwilligers waaronder Iris en Tim. Tim: 'Iedereen stond tot z'n knieën in de Groninger klei. We hebben onszelf er doorheen moeten worstelen, maar het was geweldig om op deze manier solidair te staan met de Groningers en hun strijd tegen de gaswinning.' Dat is Iris met hem eens: 'Moe maar voldaan hebben we deze prachtige actiedag kunnen afsluiten. We vonden het ook heel ontroerend om te luisteren naar alle verhalen en het gaf iedereen hoop. Hoop om de strijd aan te blijven gaan en hoop om de strijd tegen de gaswinning te gaan winnen.'

Iris en Tim willen ook vooral het statement van SP Tweede Kamerlid Sandra Beckerman met iedereen delen waarmee ze haar speech eindigde: Wij eisen onze dromen op!