Groenendijk krijgt vitaliteit terug

16 februari 2018

Groenendijk krijgt vitaliteit terug

EIGEN STEMBUREAU VOOR GROENENDIJK
De SP heeft na de evaluatie van de vorige gemeenteraadsverkiezingen aangegeven
dat er meer stembureaus moesten komen. Daarbij gaf de SP de kern Groenendijk als voorbeeld. Lijsttrekker Harre van der Nat: ‘Als je mensen wil motiveren om
te gaan stemmen, moet je ze niet vragen om daar een paar kilometer voor af te leggen.’ De oproep van de SP heeft succes gehad: er komen nu meer stembureaus, waaronder een stembureau in Groenendijk.

MEER BETAALBARE HUIZEN
Er moeten meer betaalbare woningen in de dorpen worden gebouwd. Ook in Groenendijk is genoeg ruimte om huizen te bouwen. Door de leegstaande panden van Avery Dennison te kopen en te slopen ontstaat daar de mogelijkheid om langs
de Oude Rijn woningbouw te realiseren. Zo houden we de groene ruimte om Groenendijk zoals die is en voorkomen we gemeentelijke dwaingen, zoals het zien van de prachtige Kloostertuin bij de Scheepjeskerk als bouwlocatie.
EEN KLEINSCHALIGE ZORGVOORZIENING IN GROENENDIJK
Iedereen moet op een menswaardige manier oud kunnen worden in zijn of haar eigen buurt. Ook als dat thuis niet meer gaat. Daarom presenteert de SP het plan voor het Zorgbuurthuis. Onze ouderen verdienen goede zorg. Na het sluiten van de verzorgingshuizen moeten mensen langer thuis wonen, ook als dat niet meer gaat.
Het Zorgbuurthuis biedt uitkomst. Wat de SP betreft moet het er zoveel mogelijk uitzien als een normale woning, met een kleine groep mensen die daar samen wonen. Met vast personeel die de bewoners, familie en buren kennen. Met goed en vers bereid eten. Met een inloopfunctie voor de buurt, zodat ouderen die nog zelfstandig wonen bijvoorbeeld wel mee kunnen komen eten of kunnen helpen met
koken.

Lijsttrekker Harre van der Nat: ‘Een plek in het Zorgbuurthuis hangt niet af van de dikte van je portemonnee maar is betaalbaar voor iedereen!’