SP Alphen niet aanwezig op heidag woningbouw

28 augustus 2018

SP Alphen niet aanwezig op heidag woningbouw

De Alphense SP fractie zal op dinsdag 28 augustus niet aanwezig zijn op de door de gemeente georganiseerde heidag over de toekomstige woningbouwlocaties in Alphen aan den Rijn en de omliggende dorpen. De reden daarvoor is niet dat het thema ons niet interesseert, maar vanwege het vrijwel inhoudsloze programma. SP fractievoorzitter Harre van der Nat: ‘Onze mensen zitten niet in de raad of commissie om zich vol te laten lopen op kosten van de belastingbetaler.’ Naast een leuke bootreis door het Rietveld, een uitgebreide barbecue en een luxe dessert buffet is er een schamel uurtje voor inhoudelijke discussie, dat kunnen wij aan onze kiezers niet verantwoorden.

Juist voor een belangrijk thema als toekomstige woningbouw verwacht je dat alles op alles zal worden gezet om zoveel mogelijk kennis en inhoud te delen. Dat mogen inwoners en vooral woningzoekenden ook van de Alphense politiek verwachten. Dat deze dag informeel en besloten is steekt de SP fractie eveneens. Op een normale manier en met een open karakter met elkaar praten is wel de minste omgangsvorm die je mag verwachten van een volksvertegenwoordiger. Maar onbegrijpelijk vinden wij het dat dat blijkbaar alleen kan als er een heel attractief, duur en culinair programma tegenover staat. Van der Nat: ‘Dit is volstrekt onaanvaardbaar in een maatschappij waar het vertrouwen in de politiek dalende is, de tweedeling groeiende is en het individualisme hoogtij viert.’