Zilveren Tomaat voor SP veteraan Gerard Harmes

17 januari 2019

Zilveren Tomaat voor SP veteraan Gerard Harmes

Foto: Iris van de Kolk / Iris van de Kolk

Gerard Harmes heeft op zondag 13 januari, bij de regio conferentie Zuid Holland, de zilveren tomaat opgespeld gekregen. De zilveren tomaat is de hoogste lokale onderscheiding van de landelijke SP. Gerard is al vanaf de oprichting van de SP in 1972 lid en richtte precies 40 jaar geleden, in 1979, de Alphense afdeling op.

In totaal is Gerard 12 jaar lid geweest van de provinciale staten van Zuid-Holland en ook nog eens 13 jaar gemeenteraadslid en fractievoorzitter in Alphen aan den Rijn. Maar naast de grote staat van dienst als volksvertegenwoordiger is Gerard vooral een strijder buiten de raad. “Als het nou gaat over de gifstort in de Coupépolder, de strijd voor het behouden van de huisartsenpost en nachtapotheek loopt Gerard altijd voorop. Daarnaast is hij ook nog de oprichter van de stichtingen Basisziekenhuis moet en Zwemmen Voor Iedereen” aldus fractievoorzitter Harre van der Nat.

“Daarnaast is er geen deurbel in Alphen aan den Rijn waar Gerard niet heeft aangebeld, en als iemand niet opendeed? Dan belde hij de volgende dag weer aan, en de dag erna weer, en de dag erna weer, totdat hij de mensen te spreken kreeg. En door zijn grote staat van dienst binnen de afdeling en de partij zelf verdient Gerard als teken van dank en erkenning de zilveren tomaat.”

Foto: Iris van de Kolk / Iris van de Kolk