10 September: actiebijeenkomst "Open die HAP!"

7 september 2019

10 September: actiebijeenkomst "Open die HAP!"

Foto: Raymond Geertsen Fotografie / Raymond Geertsen Fotografie

SP Alphen aan den Rijn is bezig met de voorbereiding voor een knallende actie voor de huisartsenpost en de nachtapotheek van Alphen aan den Rijn. Na enige tijd radiostilte is het weer tijd om bij elkaar te komen. We organiseren op 10 september om 19.30 in het pand van Stichting Max op de Olympiaweg 2a een actiebijeenkomst. Met klem willen wij onze leden en geïnteresseerden oproepen om hierbij aanwezig te zijn. We horen graag jullie inbreng over hoe de komende acties vorm gaan krijgen. Ook hebben we verschillende sprekers gevraagd om hun verhaal met ons te delen.

Hoe zit dat nou met die HAP?
De huisartsenpost en de nacht apotheek zijn beide gevestigd in het oude ziekenhuis in Alphen aan den Rijn. Nu wil de SP voorkomen dat de HAP in de weekenden en in de nachten moet gaan sluiten zoals zorgverzekeraar Zorg en Zekerheid/ Achmea als doelstelling heeft. SP-Raadscommissielid Ginet Groep-Eijsackers: “Zorg en zekerheid beweert bij monde van St. Samenwerkende Huisartsen Rijnland voorzitter Ruud Gebel, dat de HAP zou moeten sluiten omdat er gemiddeld maar 2,1 patiënten op de HAP afkomen in de nachten/weekenden. Onze 12 uurs tellingen leverden de afgelopen twee keer al 28 en 43 patiënten op, wat bewijst dat ze onzin verkondigen om geld te besparen.’

Daarom is het noodzakelijk dat we in actie komen! Graag zien we je op 10 september, om 19.30 in De Max!

Bestuur SP Alphen aan den Rijn