Parkeren in de Merelstraat

11 december 2019

Parkeren in de Merelstraat

Foto: Anouk Pross

Tijdens de raadsvergadering van 21 November jongstleden hebben de SP en RijnGouwelokaal vragen gesteld over parkeergelegenheid in de Merelstraat.

"De inwoners van deze straat moesten voor €15.000 een parkeerplaats kopen maar nu gaat de gemeente opeens openbare parkeerplaatsen aanleggen. Wij vinden dat dit niet kan tegenover deze inwoners, ook vinden wij het schrijnend dat de wethouder nog nooit is gaan praten met deze inwoners ondanks de pogingen van de inwoners de afgelopen jaren” aldus SP fractievoorzitter Iris van de Kolk. De situatie in deze straat is opeens heel belangrijk omdat ze op 19 december al gaan beginnen met het aanleggen van deze parkeerplekken. De SP vindt dat de gemeente met de inwoners in gesprek moet gaan om een oplossing te vinden die werkt voor iedereen.

Een licht geïrriteerde wethouder heeft uiteindelijk toegezegd om maandag bij deze inwoners lang te gaan. Van de Kolk: “de SP gaat deze situatie goed in de gaten houden, de gemeente kan dit niet zomaar gaan afwimpelen. Daar zorgen wij wel voor!”