SP gaat bloemen bezorgen op bestelling bij mensen in Alphen en de kernen!

3 april 2020

SP gaat bloemen bezorgen op bestelling bij mensen in Alphen en de kernen!

Foto: SP

De SP in Alphen gaat bloemen bezorgen op bestelling bij Alphenaren die vereenzaamd zijn door de coronacrisis of opgevrolijkt zouden moeten worden in deze zware tijden. Dit doen wij om de eenzaamheid onder de mensen uit de gemeente Alphen tegen te gaan en hen een hart onder de riem te steken. Fractievoorzitter Iris van de Kolk en afdelingsvoorzitter Daniel Boer: “Nu iedereen al een tijdlang thuis zit, en nog moet zitten, zorgt dat voor de nodige eenzaamheid bij mensen. Om wat vrolijkheid en solidariteit te verspreiden gaan wij als SP daarom bloemen bezorgen bij mensen. Het geld dat overblijft gaat naar bloemen voor mensen in vitale beroepen. Mensen kunnen daarnaast een tekst op het kaartje laten zetten dat we bij elk boeket voegen om het nog wat persoonlijker te maken!”

Niet alleen het beetje geld dat wij als SP overhouden gaat naar gratis bloemen. De SP zal ook zelf een bedrag neerleggen voor de gratis bloemen voor zorgverleners en mensen uit andere vitale beroepen in onze gemeente. Van de Kolk en Boer: “Wij willen graag in gezamenlijkheid met de inwoners van onze mooie gemeente en vanuit het idee van solidariteit niet alleen eenzame mensen blij maken met bloemen van lokale kwekers, maar ook de mensen uit vitale beroepen. Zij staan op de frontlinie en verdienen daarom iets moois om hun dag op te fleuren!” De SP komt daarom ook graag in contact met Alphense organisaties die een bos bloemen willen hebben voor hun medewerkers die een vitaal beroep uitoefenen.

Wil je een bos bloemen bestellen? Volg dan de instructies hieronder:

1. Neem contact met ons op via alphen@sp.nl, een bericht naar 06 42 83 94 81 of onze sociale media
2. Vermeld wie je bent, naar wie het bloemetje moet gaan (naam + adres) en welk tekstje op het kaartje moet komen.
3. Wij sturen je het rekeningnummer waar je het bedrag van 5 euro naar over kan maken.
4. Zodra wij de betaling hebben ontvangen gaan wij voor je aan de slag en laten we binnen 48 uur weten wanneer we het bosje bloemen gaan bezorgen.
5. Is iemand niet thuis op het moment van bezorging? Geen probleem! Dan hangen we het aan de deur.

Extra informatie
Kosten boeket: 5 euro
Bestelling opgeven via: alphen@sp.nl, mob. 06 42 83 94 81 of onze sociale media
Bezorgingsgebied: Alphen a/d Rijn, Boskoop, Koudekerk a/d Rijn, Hazerswoude Rijndijk, Hazerswoude Dorp, Aarlanderveen, Zwammerdam en Benthuizen
Wat doen we met het overgebleven geld? Daarvan delen we gratis boeketten uit aan mensen in de zorg en andere vitale beroepen! Zo helpen we elkaar allemaal met wat vrolijkheid voor in huis in deze zware tijden.