Actievoeren werkt: HAP blijft na jarenlange strijd SP 24/7 open

11 november 2020

Actievoeren werkt: HAP blijft na jarenlange strijd SP 24/7 open

Foto: SP

Vandaag is bekend geworden dat de huisartsenpost in Alphen 24/7 openblijft. De SP is hier erg blij mee. Al sinds 2017 is de SP samen met alle inwoners van Alphen en actiegroep OpendieHAP bezig geweest met de strijd om de huisartsenpost open te houden. Raadslid Ginet Groep coördineerde deze acties samen met al onze actieve leden. Groep: ‘We zijn blij dat er 24/7 zorg in de buurt gegarandeerd blijft. In een honderdduizend plus gemeente zoals Alphen aan den Rijn is het ondenkbaar dat dit niet zo zou zijn, zeker met de coronacrisis, maar los daarvan ook. Ik wil iedereen hartelijk bedanken, waaronder actievoerder van het eerste uur Gerard Harmes, die ons geholpen heeft met deze actie!’

Nu blijkt dat we met actievoeren de HAP open kunnen houden is het tijd om ons vizier te richten op het heropenen van de nachtapotheek. Een aantal jaren geleden is deze gesloten puur om kosten te besparen, maar niet om betere zorg te leveren. Groep: ‘Nu is het nog zo dat om 11 uur ’s avonds je voor je medicatie vaak naar Voorhout of Leiderdorp moet, dat moet stoppen.’ Wil je meehelpen om dit voor elkaar te boksen? Mail dan naar alphenaandenrijn@sp.nl!