Buurtbewoners en SP halen handtekeningen op tegen hardrijders op de Mozartlaan

25 juni 2021

Buurtbewoners en SP halen handtekeningen op tegen hardrijders op de Mozartlaan

Foto: SP

Buurtbewoners van de Mozartlaan in Hazerswoude-Rijndijk zijn samen met de SP de wijk in gegaan voor een duidelijke bebording van max 15 km per uur. Buurtbewoner Petra: ‘’we zagen het nu voor de zoveelste keer bijna mis gaan, en toen waren we het zat. Daarom heb ik de SP benadert’’.

De gemeente verwijst de bewoners door naar de herinrichting over een paar jaar, maar de buurt vindt de situatie onhoudbaar. SP afdelingsvoorzitter Daniel Boer begrijpt dit heel goed: ‘’Moeten we echt wachten tot het misgaat?!’’ horen we regelmatig wanneer we langs de deuren gaan. Met de handtekeningen hopen de bewoners dat de gemeente wakker wordt en eindelijk in actie komt!

De Mozartlaan is een woonerf, maar op een enkel bord aan het begin van de wijk na is hier weinig van te merken. Er zijn geen drempels of andere vertragende aanpassingen, en daar moet verandering in komen. Woensdag 30 juni gaan we voor een tweede ronde handtekeningen langs de deuren.