Volksprotest met de Alphense SP

12 februari 2023

Volksprotest met de Alphense SP

Foto: SP

Met een volle bus SP'ers vertrokken we zaterdag 11 februari richting het Volksprotest: Nationaliseer onze energievoorziening! Samen met SP Leiden en Gouda heeft de Alphense SP een duidelijke boodschap gegeven aan Nederland. Nu is het genoeg!

Met onze petitie Nationaliseer de Energievoorziening hebben we al ruim 120.000 handtekeningen gehaald. Steeds meer mensen zien hun energierekening onbetaalbaar worden. We hebben een zogenaamt prijsplafond, die de samenleving miljarden kost, zonder dat we er zeggenschap voor terugkrijgen.

Daarom komt de SP in actie. We eisen onze energie terug zodat we de prijzen kunnen verlagen. Het is onzinnig dat er zo veel winst wordt gemaakt door bijvoorbeeld Vattenfall en tegerlijkertijd onze eigen mensen financieel kopje onder gaan. Dat kunnen we niet normaal gaan vinden. En dat moet anders, en dat kan anders. Zoals Renske Leijten op het volksprotest scandeerde: Iedereen die zegt dat het niet kan die liegt. En iedereen die liegt die wil het gewoon niet! En zo is dat. Het kan wel, maar andere belangen, die van het grote geld, gaan weer boven die van de samenleving.

En dat moet anders.