In Memoriam: Robert Blom

7 september 2024

In Memoriam: Robert Blom

Foto: ruud de vries / nieuw elan

De fractie van de SP Alphen aan den Rijn heeft kennisgenomen van het overlijden van Robert Blom, raadslid van Nieuw Elan. Wij willen hierbij onze oprechte deelneming betuigen aan zijn familie, vrienden en dierbaren in deze moeilijke tijd.

Hoewel wij binnen de gemeenteraad vaak verschillende politieke en maatschappelijke inzichten vertegenwoordigden, heeft de samenwerking met Robert altijd in het teken gestaan van respect en wederzijds begrip. Dit bleek vooral uit ons gezamenlijke werk op het gebied van dierenwelzijn, zowel in zijn periode als wethouder voor de VVD als later in zijn functie van raadslid. Samen hebben we belangrijke stappen gezet, met name ten aanzien van de toekomst van de dierenambulance in onze gemeente. Robert was gedreven en gepassioneerd wanneer het aankwam op dit soort onderwerpen, en zijn inzet om het welzijn van dieren te waarborgen, is iets waar we met waardering op terugkijken.

We verliezen in Robert Blom niet alleen een collega-raadslid, maar ook een toegewijd man die zich, ieder op zijn eigen manier, inzette voor het welzijn van onze gemeenschap. Namens de SP-fractie willen wij de nabestaanden veel sterkte wensen bij het verwerken van dit verlies. Onze gedachten zijn bij hen.

Rust zacht, Robert.

Ginet Groep,

Fractievoorzitter SP Alphen aan den Rijn.