SP start kaartenactie om sluiting vestigingen en pinautomaten Rabobank te voorkomen
SP start kaartenactie om sluiting vestigingen en pinautomaten Rabobank te voorkomen
Vanaf dinsdag 15 oktober zal de SP in Rijnwoude ansichtkaarten verspreiden en inwoners van deze gemeente vragen om de kaarten ingevuld terug te sturen naar de SP.
Deze kaarten worden dan binnenkort door de SP aangeboden aan de directie van de Rabobank. Per 1 januari 2014 gaat de Rabobank de servicekantoren in
Hazerswoude Rijndijk en Benthuizen sluiten. Ook de
pinautomaten in Hazerswoude Rijndijk en Koudekerk aan den Rijn zullen verdwijnen.
SP lijsttrekker Harre van der Nat: Op de website van de
Rabobank staat: "Onze dienstverlening gaat per 1 januari 2014 veranderen." Daar had moeten
staan: "Onze dienstverlening gaat per 1 januari 2014
verslechteren, wij kiezen voor meer winst, niet voor dienstverlening en daarvoor bieden wij onze excuses aan."
Opnieuw verdwijnt een belangrijke voorziening uit de dorpen die vooralsnog behoren tot Rijnwoude.
In Benthuizen kwam het bericht dat het serviceloket
in het dorp gaat sluiten hard aan. Na maanden strijd voor de uiteindelijke heropening van het Groene
kruisgebouw door ouderen, maatschappelijke
organisaties en de SP, worden de inwoners van Benthuizen weer geconfronteerd met de sluiting van een
belangrijke voorziening.
In Koudekerk aan den Rijn verdwijnt de pinautomaat van de Rabobank en kunnen de inwoners nu alleen nog maar terecht bij Albert Heijn tijdens openingstijden. Daar is nu nog wel een geldautomaat aanwezig. Ook in Koudekerk aan den Rijn gaat er dus een verschraling van het
aanbod plaats vinden.
In Hazerswoude Rijndijk verdwijnt naast de pinautomaat ook nog het servicekantoor.
In Hazerswoude Dorp was de Rabobank ook van plan om haar pinautomaat weg te halen, maar zag daar van af
nadat de ABN AMRO bank besloot om de pinautomaat die eerder vernield werd door een plofkraak, niet meer te vervangen.
De SP hoopt dat de directie van de Rabobank van mening veranderd en de keuze voor sluiting van deze
basisvoorzieningen willen herzien. Zeker als zij door haar klanten wordt aangesproken op het verslechterde aanbod en tekort aan klantvriendelijkheid.
Klik HIER om de hele kaart als PDF te downloaden
- Zie ook:
- Herindeling
Reactie toevoegen