Emile Roemer 8 november in Alphen a/d Rijn

7 november 2013

Emile Roemer 8 november in Alphen a/d Rijn

Op vrijdag 8 november komt Emile Roemer naar Alphen aan den Rijn en omgeving.

Roemer’s bezoek begint bij het Ashram College, om 15:00 uur. Hier wordt een politiek café georganiseerd door de scholengemeenschap. Er vindt een debat plaats en tot slot is er een vragenronde met de mogelijkheid om in discussie te gaan met Emile Roemer.

Vervolgens brengt hij een bezoek aan winkelcentrum De Herenhof, waar jongerenafdeling ROOD flyert en een beamer bij zich heeft om de kiezer te wijzen op het feit dat men anders kan gaan stemmen, men een keuze heeft.

Dan vervolgt Emile zijn weg naar de Vrouwgeestmolen in Alphen aan den Rijn. Hier heeft Emile een kort gesprek met molenaar Hans Vrolijk en Peter Martens van Stichting “Maak het Groene hart niet hard”. De heren informeren Emile over de desastreuze plannen van de gemeenten Alphen aan den Rijn en Rijnwoude voor een rondweg door het groene gebied, de Gnephoek-polder.

Hierna gaat hij in Hazerswoude-Rijndijk 2 mensen in het zonnetje zetten. Tot slot brengt Emile Roemer een bezoek aan het Groene Kruisgebouw in Benthuizen. Hier is keihard gestreden om deze voorziening terug te krijgen voor de bewoners, nadat de gemeente twee jaar geleden ervan af wilde. De contracten van de huurders werden eenzijdig opgezegd en alle politieke partijen werd een brandbrief gestuurd.

Dick Stam van de Stichting Welzijn Ouderen Benthuizen was samen met de SP de drijvende kracht achter de acties voor behoud van deze voorziening. Op 4 oktober j.l. is het Groene Kruisgebouw feestelijk heropend. Daarom krijgt Dick Stam uit handen van Emile Roemer een bloemetje, als dank voor zijn inzet.

Op deze manier willen we laten zien dat de SP niet stil zit. De SP luistert naar de signalen uit de samenleving en werkt graag samen met de inwoners om het gewenste doel te bereiken.